RSS
Sizlere Hatay'ımızın meşhur mutfağını acizane tanıtmaya,zengin yöresel yemeklerimizin tariflerini kendi yaptıklarımla birlikte sunmaya çalışacağım...

Oruk (İçli Köfte)


İçli Köfte yani Antakya deyimiyle oruk Hatayın en meşhur yemeklerindendir.Yapımı biraz zahmetli ama tadı muhteşemdir.
Malzemeler:


Köftesi için :1 kilo ince bulgur,1/2 kilo tavuğun göğüs eti(aslında yağsız ince çekilmiş kıyma kullanılır ama tavuktan daha özlü olduğu için daha iyi sonuç veriyor)(Antakya'nın içindekiler yağsız dana kıymayla köydekiler ekonomik olsun diye ve de daha özlü olduğu için tavuk göğüs kıyma tercih ediyor)baş soğan,biraz kimyon 1 bardaktan az un, renk ayarına göre 3-4 kaşık biber salçası,biraz tuz,su.

Kıyması için :400 gr. orta yağlı kıyma,5 tane soğan ,150 gr.ceviz içi(doğranmış veya az robottan geçmiş),karabiber,1 demet maydanoz,sıvı yağ ve zeytinyağı. Kızartmak için :Sıvı yağla zeytinyağı karışık (gene şehirliler ceviz içi köydekiler haşlanmış biraz ezilmiş nohut koyar ben cevizli severim)

Hazırlanışı: Önce iç malzeme yani kıyması kavrulur.Suyunu çekip kavrulan kıymaya sıvı yağ eklenir.veya yarı yarıya zeytinyağı karışık olabilir.İyice kavrulan kıymaya soğanı eklenir(ince doğranmış)Onunla da öldürdükten sonra karabiber tuz ceviz içi konularak devam edilir.En son içine mayanoz koyup altı kapatılır karıştırılır.(Kayınvalidemin köyünde içine haşlanmış nohutu biraz ezip(dişe gelecek kadar) onu da katarlar.Ama bence sade cevizli daha güzel olur. Şİmdi köftesinin hazırlanmasını anlatayım. Önceden bulgur biraz ıslatılır. Sonra köftesi kıyma makinesinden 2 kez çekilir.Yoksa robottan az su koyarak çekilir.Tavuğun göğüs eti de robotta çekilerek özleştirilir.Sonra bulgur 2.kez kıyma makinesinde çekilirken tavuk eti ve biber salçası,yarım baş baş soğan da eklenir.Biber salçası göz ayarı resimdeki gibi çok kırmızı olmayacak şekilde konur.Gerekirse yoğurup karıştırdıktan sonra az gelirse tekrar eklenebilir.Sonra çekilmiş karışıma kimyon, un,az tuz(biber salçasında da tuz olduğu için ona göre)Karıştırılarak yoğrulur.Tabi iyi çekildiği için fazla yoğrulmaya geek yok.Bazıları 1 de yumurta kırıyor köftesine yapışsın özleşsin diye. Köftemiz hazırlandıktan sonra bazıları eliyle oyarak içini doldurur ama kolayı çıkmış.Kıyma makinemizin ucuna boru gibi çıkartan aleti takıp yaptık biz.İsteyen hiç bişey yapamıyorsa köftenin dış malzemesini ince bir şekilde bir tepsiye basarak ta yapabilir.Sonra kıymasını ortasına döküp yayar.Sonra da üstüne gene köfteyi eliyle ince parçalar halinde kıymanın üstüne koyarak kıymanın üstünü örtene dek yapar.Sonra baklava gibi kesip üzerine sıvı yağ sürüp fırına verilerek te olur.Yani börek gibi. İçini doldurup tepsiye dizdikten sonra sıvıyağ ve zeytinyağı karışımı kızgın yağda içli köfteler kızartıllır. Bizde içli köfteye oruk denir.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

15 yorum:

Adsız dedi ki...

guzel oluyormu tadi falan?

lilya dedi ki...

"Sonra bulgur 2.kez kıyma makinesinde çekilirken tavuk eti ve biber salçası,172 baş soğan da eklenir."

Bu bolumu anlamadim; yani bulgurda robotami atilir?

Şenay dedi ki...

Hatayın en sevile yemeklerindendir ama zahmetli olduğu için bayramlarda Kurbandan sonra falan yani ara sıra yapılan yemeklerdendir.

lilya canım 1/2 baş yazacaktım soğanı yanlışlıkla bölü işareti varya 7 sayısının üstünde yanlış olmuş düzelteyim saol uyardığın için.Yarım baş soğan yani.172 tane olurmu hiç;)

Adsız dedi ki...

slmlar ben dörtyoluyum içli köfteyi görünce içim giti malesef ben antalyada yasıyorum.burdurlu biriyle evlendim içli köfte yapmıyor bu yüzden cok magdurum sevgili ve degerli hemşerilerim bana bir içli köfte gönderin tesekürler

Adsız dedi ki...

lilyanın sorusunu tekrarlamak zorundayım çünkü bende anlamadım. yazı hatasını demiyorki, bulguruda robottan geçireyimmi diyor... tşkler

Şenay dedi ki...

Ya adsız demeyin kendinize nolur isminizi yazın..Evet ama aslında kasap kıyma makineleri oluyorya onların ev tipi kıyma makineleri oluyor elektirikli.Onunla ıslak bulgur,soğan köftelik çekilmiş tavuk eti 1 kere çekilir.Ondan sonra iyice yoğrulur.

adsiz dedi ki...

Ya ne tavuk eti ben antakyaliyim hayatimda hicbir antakyalinin icli köfteyi tavuk etiyle yaptigini duymadim. Antakyalilar asla tavuk eti katmaz icli köfteye.

Şenay dedi ki...

Canım yaa köftesine diyorum içine değil köftesine kayınvalidemler tavuğun göğüs etini koyuyorlar hem daha özlü olsun hem de ekonomik olsun diye ayrıca onlar nohut koyar bizde de ceviz koyarlar mesela.Köylerde usul değişiyor meraklanmayın bende has Antakya'lıyım...

Adsız dedi ki...

tavuk eti hiç duymadım yani. öz be öz hataylıyıım. içine de dışına da konmaz

Şenay dedi ki...

Dedim ya ben de Hataylıyım.şehirde bilmezler çünki etten yaparlar ama denemedik şey olmaz köydeki insanlar(daha ekonomik olsun özlü olsun diye denemiş köftesine tavuk göğüs etini çekip koymuşlar)Çok ta güzel oluyor daha özlü oluyor hiç dağılmıyor yukarda gördüğünüz gibi:)

arzu dedi ki...

Ben birsey sormak istiyotum: Benim memleketimle hic alakasi olmamasina ragmen bende arada sirada icli köfte yapiyorum ve ailem bayila bayila yiyor..Yalniz gecenlerde bir kermeste satilan icli köfteler dikkatimi cekti...Köftelerin dışı citir citirdi ve agizda dagiliyordu.Benimkilerin dışı daha sert ve biraz kayış gibi oluyor..Bu neden kaynaklaniyor olabilir? Cevaplar icin simdiden tesekkürler..

Adsız dedi ki...

bende antakyaliyim ve ilk defa orugun tavuk etinle yapildigini duydum.. neyse belki de gercekten guzel.. ama benim bildigim az yagli degil tam tersine hatta kuyruk yagi bile koyulur...

Şenay dedi ki...

Canım ben az yağlı dememişim ki kıyması orta yağlı.Ayrıca kıyması değil köftelik eti tavuk göğüs eti köftelik kıyılacak ama.Ben kuyruklu sevmem kuyruklu da olur biliyorum içi.

Adsız dedi ki...

bende antakyalıyım ve tavuk eti duymadım bilakis dışına köftelik kırmızı et yağsız iyice dövüldüğünden sakız gibi olur onu koyarlar bazan irmik bazan un duruma malzemeye göre yumurta bile kırılıyor dağılmasın diye orijinali köftelik ettir.şenay arkadaşım seninde dediğin gibi köylerimizde durum değişiyor ekonomik açıdan kıymasına ceviz yerine nohutta konur ve çok lezzetli olur annemde öyle yapar yinede eline sağlık

Unknown dedi ki...

içli köfte makinesi nerde satılıyor bilginiz var mı istanbul da
resmini koyabilir misiniz teşekkürler

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails