RSS
Sizlere Hatay'ımızın meşhur mutfağını acizane tanıtmaya,zengin yöresel yemeklerimizin tariflerini kendi yaptıklarımla birlikte sunmaya çalışacağım...

Profiterol




İlk olarak profiterol resmini ekleyerek başlamak istiyorum.


Hamuru için:1 Bardak su,1 bardak un,3 yumurta,yarım paket margarin.


Kreması için:Yarım kilo süt (2.5 bardak),4 kaşık un ,1 kaşık margarin,vanilya,1 yumurta,1 bardak şeker


Çikolata sosu: dr.Oetker.(Bimdekilerden kullanmayın hiç güzel değil onlar.)


Yapılışı:1 bardak suyla yarım paket margarin eritilir.Altını kapatıp 1 bardak un içine dökülür hızlıca yedirilir.İyice karıştırıp pürüzsüz yapınca altı açılıp kısık ateşte az daha karıştırılır.Altını kapatıp 5 dak.falan beklenir.3 yumurtayı da ekleyip mikserle çırpılır.Sonra krema şırıngasının uzun uçlu düz aparatını takıp işte cevizden az büyük sıkıyorum.(altına yağlı kağıt serdim bu arada.)Fırını 180-200 derecede(benimki mini fırın kek ayarı 4 mesela 5e getirdim ben biraz kabardıktan sonra 4e indirdim )Fırını ısıtıp atıyorum.Kabarıyor kızarıyor sonra sakın açmayın azcık açıp üstten bakabilirsiniz çok çok.Fazla açarsanız sönerler.Siz camdan bakın gene de. Hamurlar kızarıp kuruyunca fırını kapatın içinde kalsınlar kurusunlar.15 dak filan.Hatta ben akşamdan yaptım fırında öylece kaldılar ertesi günü krema yapmadan tekrar fırını açıp az içine atıp 2-3 dak.kuruttum. Kremasını da malzemeleri yağ hariç tencerede mikserledim.Pişirdim.Altını kapatıp 1 kaşık yağını ekleyip karıştırdım.Biraz ılıttım karıştırarak arada.Şırınganın gene uzun aparatnı ekleyip iğne yapar gibi profiterolün varsa delik yerinden kremayı sıktım içine taşana kadar. Sonra çikolata sosu da 2 bardak sütle pişirdim.Onu da önce topaklanmasın diye mikserledim sütle.(üstünde 2.5 bardak yazıyor ama ben cıvık değil biraz koyu seviyorum üzerinden fazla akmıyor sosu ozaman.)Pişirip altını söndürüyorum ;ara ara karıştırarak ılıtıyorum kaymak tutmasın soğurken diye.Sonra üstüne döküyorum.6-7 tane de ilk sıranın üstüne koymuştum.Çok güzel bolca sosu oldu.Herkes de çok beğendi.ÜZernize afiyet gerçekten de güzel yaparım profiterolü.Yaşpastadan daha kolay geliyor bana.Yaşpastanın üzerini süslemek daha zor geliyor bana düzgün olmasını istediğim için. Kreması ucu ucuna yetti.Aslında 750 gr.süt,1 bardak şeker,3.5 -4 kaşık un,1 kaşık margarin 1 yumurta,1 vanilya.(elmalı tatlı vardı meşhur içi tarçınlı cevizli altında bisküvi olan.Sayyfayı takip edenler bilir.Onun kremasıyla yani şimdi yazdığım ölçüyle de yapılıp artarsa da bir kasede içine halley bisküvi kırıp çocuklara muhallebi gibi yedirilebilir.Kremayı önce malzemeleri blendrla çırpın daha güzel karışıyor.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails