RSS
Sizlere Hatay'ımızın meşhur mutfağını acizane tanıtmaya,zengin yöresel yemeklerimizin tariflerini kendi yaptıklarımla birlikte sunmaya çalışacağım...

Ekmek Kadayıfı


Bu da gene Hatayın en sevilen benim de çok sevdiğim bir tatlısıdır.:)

Malzemeler:Ekmek kadayıfı,1 klo şeker, üstünü geçecek kadar su,ceviz içi,fıstık içi,hindistan cevizi(bunlardan sade biri ile de olur)

Hazırlanışı:Önce kadayıfı 2 katlı oluyor ben bıçakla kırmadan ayırıp tek katını pişiriyorum çok oluyor çünki 2 katı.Tek katını kaynar suyla 5-6 saat ısllatıp beklettim.Üstüne de sini örttüm buharında beklesin diye daha güzel yumuşar buharda.Sonra da temiz bir havluyla suyunu iyice çekip aldım.1 kilo şekeri tencereye koyup üzerini geçecek kadar su koyup eriyene dek kaynatılır.Ve ekmek kadayıfının üstüne dökülüp bir taşım kaynatılıp kısıkta pişirilir.Su azalana kadar kenardan bir kırık tadına bakılıp.Tatlı kıvamına gelince altı kapatılır.Ilıynıca da üstüne ceviz fıstık içi hindistan cevizi vc.ne varsa süslenir hem tat verir.İsteyen 3ünü isteyen sade birini de koyabilir evde ne varsa.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails