RSS
Sizlere Hatay'ımızın meşhur mutfağını acizane tanıtmaya,zengin yöresel yemeklerimizin tariflerini kendi yaptıklarımla birlikte sunmaya çalışacağım...

Zeytinyağlı Bakla


Ben senede bir veya iki kez sarımsaklı yoğurtlu bakla muhakkak yaparım .Bakla çıktığında alırım.Yanlız geçen seneler düdüklüde pişiriyordum sert oluyor diye.Netten biraz araştırdım.Ve eti bamyayı haşlarken ve mantarı doğrarken kullandığım bildiğim yöntemle yapılması gerektiğini öğrendim yani limon...Böylece hem kararmıyor hem de çabuk pişip yumuşak oluyor.

Ayrıca arkadaşlar diyetim devam ediyor.Bu yüzden komşu günlerimi bile bıraktım.Gidince dayanamayıp yiyorum çünki.Bu sefer de koşu bandında onca attığım ter o gün hatta birkaç gün boşa gidiyor.13 Ocakta başladım diyet ve spora(koşu bandı ve mekik aletiyle sadece işte daha önce resmini koymuştum bloğuma)11 kilo verdim.69 kilodan 58 kiloya düştüm.Bakalım hayırlısı.Eşim bana tail sözü verdi 55 kiloya düşersem diye.İnşallah 55 olurum 1 twemmuz sonuna kadar bakalım.10 kilo veripte azimle diyet ve sporuma devam ettiğimi görünce o Antalya Kemer'den yerimizi ayırttı bile erken rezervasyonla.:)Pantolonlarımın bollaştığını görmek bile beni çok mutlu etmeye yetiyor ama tatil heyecanı da başka.:)


Malzemeler:
Yarım kilodan biraz fazla bakla(kişi sayısına göre değişir),1 baş soğan,sıcak su,1 limon,1-2 diş sarımsak,yoğurt,tuz,salça zeytinyağı,pulbiber,nane.


Hazırlanışı:
Baklalar uçları kesilip uygun doğranır.Doğranan baklalar bir yandan yarım limonla hatta diğer yarımlada sıktım biraz.limonlu su yapılıp doğranan baklalar hemen içine atılır.10-15 dak.beklenir.Bir yandan soğan zeytinyağıda kavrulur.Sonra limonlu suda bekleyen baklalar birkaç sefer iyice suyu değişerek yıkanır.Kavrulan soğanın üstüne atılıp karıştırılır.Çay ocağında kısık ateşte suyu çekene dek kavrulur.Suyu çekince sıcak su ve limon sıkılıp tuz koymadan pişirilir.(Tuz böyle yemekler sertleştirir.)Ben hemen atmam bu yüzden.Sarımsaklı yoğurt pişen baklanın üstüne dökülür.Üstüne de salçalı pul biberli sos yapılır.İsterseniz nane veya dereotuyla servis edilir.(benim eşim dereotu sevmediği için nane septim.)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

9 yorum:

Unknown dedi ki...

diyetten dolayı seni tebrik ediyorum ah birde ben yapabilsem.

Hatice dedi ki...

merhaba diyetinde başarılar ve kolaylıklar diliyorum.
baklanın üzerinde salça denememiştim, çok iştah açıcı görünüyor. baklayı pişirirken çok az un ekliyorum, ellerine sağlık...

LEZZETİKRAM dedi ki...

Merhaba Şenay'cım
çok çok güzel göz göz olan sandöviç ekmekleri gibi oluyor canım ,bizimkiler sıcakken ,arasına hiç birşey sürmeden ekmek gibi yedikleride oluyor
sevgiler

nuralp dedi ki...

ŞENAY HN. YORUMUNUZU YENİ GÖRDÜM GERÇEKTEN ŞAŞKINLIK İÇİNDEYİM. HEDİYENİZİ PTESİ YOLLADIĞIMI, SİZİN VERDİĞİNİZ ADRESE GELDİĞİNİ ANCAK KARGO ŞİRKETİNİN ADRESDE SİZİ BULAMADIĞINI, BU YÜZDEN TLF NUMARANIZI İSTEDİĞİNİ, TLF NUMARANIZI BİLMEDİĞİM VE SİZE ULAŞAMADIĞIMI MAIL ATARAK BİLDİRMİŞTİM.
KARGO ŞİRKETİ TLF NUMARANIZ OLMADIĞI VE ADRESİNİZDE SİZE ULAŞAMADIĞI İÇİN KARGONUZU MALTEPE ŞUBENİZDEN ALMANIZ GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİ. BÜTÜN BUNLARI BİLDİREN BİR MAIL ATMIŞTIM SİZE. SİZ NASIL HALA HEDİYEYİ YOLLAMADIĞIMI SÖYLÜYORSUNUZ ANLAYAMADIM.
ŞENAY HN. KARGONUZUN BUGÜN SON GÜNÜYMÜŞ. LÜTFEN SİZE ATTIĞIM MAILLERİ KONTROL EDİN VE KARGO ŞİRKETİNE ULAŞIP HEDİYENİZİ ALACAĞINIZI SÖYLEYİN. ÇÜNKÜ BUGÜNDE ALMAZSANIZ HEDİYEYİ BANA GERİ GÖNDERECEKLERMİŞ.
BU KADAR SORUN NEDEN YAŞANIYOR ANLAMADIM. LÜÜTFEN ARTIK BENİ SUÇLAMAYI BIRAKIN...!!!

nuralp dedi ki...

ŞENAY HN. LÜTFEN AŞAĞIDAKİ MAIL TARİHLERİNİ KONTROL EDİN. 4 MAYIS SAAT 15:49 DA SİZE AŞAĞIDAKİ MAILI ATMIŞTIM. LÜTFEN AŞAĞIDA TLF NUMARASI OLAN KARGO ŞİRKETİNİ ARAYIN. BUGÜNDE HEDİYENİZİ ALMASSANIZ, BURAYA GERİ YOLLUCAKLARMIŞ. LÜTFEN LÜTFEN LÜTFEN ARTIK BENİ SUÇLAMAYI BIRAKINDA BİR HAFTADIR KARGODA DURAN HEDİYENİZİ ALMAK İÇİN KARGO ŞİRKETİNE BUGÜN ULAŞIN. EŞİM, KARGO ŞİRKETİNİ BUGÜN TEKRAR ARADI. HEDİYENİZİ ALACAĞINIZI GERİ GÖNDERMEMELERİNİ RİCA ETMİŞ. ANCAK KURALLARI GEREĞİ BUGÜNDE ALMASSANIZ GERİ GÖNDERECEKLERİNİ SÖYLEMİŞLER.



--------------------------------------------------------------------------------
From: nurcanalp@hotmail.com
To: akcaybs@mynet.com
Subject: RE: slm
Date: Tue, 4 May 2010 15:49:10 +0300

ŞENAY HN. KARGO SİZİN VERDİĞİNİZ ADRESE GELMİŞ ANCAK ORADA ÖYLE BİRİ YOK DEMİŞLER. SANIRIM SİZİ EVDE BULAMAMIŞLAR. O YÜZDEN TLF NUMARASI İSTEMİŞLER. ACİL TLF NUMARASI VERMEM GEREKİYORDU. SİZ VERDİĞİNİZ ADRESTE TLF NUMARASI BELİRTMEDİĞİNİZ İÇİN VE MAIL ATMAMA RAĞMEN SİZE ULAŞAMADIĞIM İÇİN TLF NUMARANIZI VEREMEDİM.

SİZE KARGO BÜROSUNUN ADRESİNİ VE TELEFONUNU YAZIYORUM. YAPABİLECEĞİM BAŞKA BİR ŞEY OLMADIĞI İÇİN, HEDİYENİZİ ONLARA ULAŞARAK ALABİLİRSİNİZ. HEDİYENİZ ŞU ANDA BU BÜRODA...


MNG KARGO
MALTEPE DRAGOS ŞUBESİ
ADRES: Cevizli mah. Orhangazi cd. No:46/B MALTEPE İSTANBUL
TLF: 0 216 459 47 22


HEDİYENİZİ ALDIKTAN SONRA BANA ALDIĞINIZA DAİR BİLGİ VERİRSENİZ SEVİNİRİM...

Hatay Sofrası dedi ki...

Canım MNG Kargoyu aradım şimdi bu numarayı ama böyle bir paket olmadığını gelmediğini Orhangaziye(yani benim oturduğum cad.ye kendilerinin baktıklarını ama böyle bir paketin gelmediğini söyledi.BEn mailime arada bakarım dediğim gibi çocuk ta hastaydı 40 derece ateşliydi iğne yedi 3gün onla uğraştım hafada 2 gün yüzmeye başladım filan mailme daha şimdi başladım.Ama dediğiniz gibi bir hediyenin mng kargoda bana gelmediğini söylediler.

nuralp dedi ki...

ŞENAY HN. MAIL ATTIM AMA GÖRMESSİNİZ DİYE BURDAN DA YAZIYORUM. KARGO ŞİRKETİNİ ARADIĞINIZDA STAJYER AÇMIŞ TLF. SİSTEMDE HEDİYENİZ GÖZÜKMEDİĞİ İÇİN YOK DEMİŞ. BUNUN NEDENİ DE HEDİYENİZİ İADE OLARAK HAZIRLADIKLARI İÇİN SİSTEMDEN ÇIKMIŞLAR.
LÜTFEN VERDİĞİM TLF NUMARASINDAN KARGO ŞİRKETİNİ ARAYIN. YETKİLİ BİRİ İLE GÖRÜŞÜN. HEDİYENİZ KURALLARI GEREĞİ BUGÜN İADE EDİLECEKTİ. ANCAK BEN ARADIM ONLARIN HATASI OLDUĞU İÇİN PTESİ DE BEKLETECEKLER. BUGÜN SAAT 17:30 A KADAR AÇIKLARMIŞ. YADA PTESİ GÜNÜ ULAŞIN. HEDİYENİZ ORDA. BENİ ÇOK KIRDINIZ. BEN SİZİN HEDİYENİZİ YOLLAMASAM BU KADAR UĞRAŞIRMIYDIM SİZCE? LÜTFEN...
BENDE TLF NUMARANIZ OLMADIĞI İÇİN SİZİNLE ANCAK NET ÜZERİNDEN İRTİBAT KURABİLİYORUM. SİZDE BENİ ANLAYIN ARTIK...

Şenay dedi ki...

Tamam saolun ama gerçekten de kendimi hediye dilencisi gibi hiisedince bende kırıcı oldum o yüzden benim arzum blendr setim ve arçelik robotum var sizin hediyenize kalmadım dedim hiç böyle bir duruma düşmemiştim.Ama böyle güzel bir şeyi hem de anneler gününde kırıcı bir şekilde ifade edip bloğunuzda yer verdiniz.İnsanlar benim için neler yazmışlar günahımı almışlar bence hediyeden ziyade artık önemi kalmadı bana daha büyük hediye bloğunuzdaki o yorumları vede yazıyı silmeniz.Ben 1 ay geçip te ben görünce hediye kazandığımı vede bloğunuza yazdığım yorumları yayınlamayınca her halde göndermeyecekti vede göndermedide yalan söylüyor bu yüzden böye davranıyor dedim.Kim olsa gurur yapardı ama ben sizden hediyemi istedim ki aşkolsun yani.Şimdi bana maddi hediyeden çok manevi olarak bloğunuzdaki o sayfayı silenizi istiyorum.Hediyeniz geldiği taktirde yanlış anlamış olduğum için bende sileceğim.Ben dinini imanını bilken bir insanım.beni herkes bilir.Çevremde sevilen bir insanım:Kimseyide kırmayı istemem. Gerçekten de çok üzüldüm moralim bozuldu bugün sayfanızı görünce...

Adsız dedi ki...

Gerçekten de madem gönderecektiniz neden bir ay beklediniz benim de dikkatimi çekti.İnsan birine hediye verecekse verir bunu böyle dallandırıp budaklandırmaz çok ayıp Şenayın bunda bir suçu yok bencede ordaki sayfanızdakiler Şenayın gıybetini etmişler kul hakkına girmişler çok günah yani ikinizde tanımam ama.Tabiki de bende olsam gurur yaparım kimse kimsenin hediyesine kalmamış...

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails