RSS
Sizlere Hatay'ımızın meşhur mutfağını acizane tanıtmaya,zengin yöresel yemeklerimizin tariflerini kendi yaptıklarımla birlikte sunmaya çalışacağım...

Elmalı Tart

Bu tarifi daha önce yayınlamıtım.Ama geçen gün birkaç kayıt silerken yanlışlıkla bunuda silmiştim.Allahtan word'e eklemişim tarifimi.Ama ordan resim alıp buraya kopyalayamadım.Yoksa çok güzel resimler vardı bunun aşamalarını gösteren.Ordan nasıl resim buraya aktarılır bilen varsa söylesin.(kopy paste olmadı)Ben ordan tarifimi aldım.Daha önce de lezizce  bu fotoğrafı yayınladığı için ondan da tartımın resmini aldım.:)

Ilk kez tart yaptım.Kurabiyenin tepsiye döşenmiş hali işte ama şık duruyor.Hamurun şekeri bana az geldi biraz ayva marmelatı bayar diye korkmuştum tam tersi daha fazla konabilirmişti marmelatı.Bende yanında kasede marmelat koydum masada.Ama çok beğenildi.Tavsiye ederim.İçine marmelatı daha bol koyun ben öyle yaparım bi dahaki sefere.





Bu tarifimi de 56.Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini Düzenleyen Lezizce'ye


yolluyorum.


Malzemeler:


Hamuru İçin:1paket margarin, 1 çay bardağı sıvıyağ, 2 kaşık yoğurt, 1 çay bardağı pudra şekeri, 1 paket kabartma tozu, 1 vanilya, 5 bardak un, 1 yumurta


Arasına: Yeterince üstüne yetecek kadar ayva marmelatı (başka marmelatlar da olur veya klasik Elmalı cevizli tarçınlı iç malzeme de), ceviz, tarçın


Üstüne: Pudra şekeri


Hazırlanışı:Yumuşak margarinle önce pudra şekerini ve sıvıyağı sonra da diğer malzemeleri karıştırın.Ben ne kadar un gider diye bardakla ölçtüm ölçü verbilmek için.5 bardak yetti.Yumuşak bir hamur elde edin.Hamurun çoğunu tabanı için birazını da üstü için ayırın.Tabanını elinizle yayın güzelce.Arasına marmelat sürün.Ceviz ve çay süzgeciyle de tarçın serpin.ÜStüne de hamuru merdaneyle açıp örgülerini yerleştirin.180 'de pişirin.Fırından çıktıktan sonra soğuyunca da pudra şekerini büyük un süzgeciyle serptim. (Hamurunun şekeri bana az geldi.Ya arttırın yada üzerindeki marmelatı Daha fazla koyun.Veya üstündeki pudra şekerini arttırın.)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 yorum:

Adsız dedi ki...

canım word den ben de reim alamadım nasıl alınıyor bilmiyorum o yüzden bir tarfiimi yeniden denicem artık ama öğrenirsen bana da ilet :)
tartı çok severim çok da güzel görünüyor ellerine sağlık iyi haftasonları ..
bana tılsım desen yeterli canım sevgilerimle..

humeyra dedi ki...

Babam gelsin de ona sorarım ben. Bilgisayar ağ sistemleriyle ilgileniyor. bunu da biliyordur herhalde :)

Gönül dedi ki...

hayatım tart mikemmel görünüyor ellerine sağlık..öpüyorum sevgilerimle

ZEYNEP dedi ki...

Ellerine sağlık Şenay, çok güzel görünüyor. Çok severim elmalı kurabiye tarzı şeyleri :)

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails