RSS
Sizlere Hatay'ımızın meşhur mutfağını acizane tanıtmaya,zengin yöresel yemeklerimizin tariflerini kendi yaptıklarımla birlikte sunmaya çalışacağım...

Fındıklı Çikolatalı Yaş Pasta




Malzemeler:
Pandispanya İçin:4 yumurta,1 bardaktan az şeker,1 bardak un,1 vanilya,1 kabartma tozu.
Kreması İçin:1 paket pasta kreması(Bim'den kakaolu almış eşim),,1 paket krem şanti(bir kutuda 2 tane oluyor yanlızca biri),uygun miktarda süt.
Arasına:Fındık ve çikolata damlası(veya ben doğranmış çikolata kullandım)
Hazırlanışı:Pandispanyası klasik daha önceki yaşpastalarımda anlatmıştım.Kremasını da 1 paket hazır pasta kremasının içine2 bardak filan süt ekledim üstünde yazıyor ölçüsü kremaların.İçine ben krem şantide kattım süt ekleyerek kıvamını ayarladım.kekin arasını biraz sütle ıslattım.İki katınbda iç tarafını.Krema sürdüm ilk katın üstüne.Sonra fındık kırığı ve çikolata parçacıkları ekledim.(bir çikolatayı bıçakla doğradım.)Beyaz yapsaydım muzluda güzel olur.Üstü de aynı şekilde beyaz olsaydı bol çilekle süslerdim mevsimi aslında ama eşim kakaolu krema aldığı için böyle oldu bu sefer...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Maşallah kek ne güzel kabarmış öyle...
herhangi bir yöntemi varmı uyguladığınız..
sevgiler..

Şenay dedi ki...

Hayır canım;sadece yumurtalı klasik pandispanya.4 yumurtayla şekeri iyice çırp.Üstüne de un ,kabartma tozu ,vanilyayı ekle.Bu en küçük kelepçe kalıbı olduğu için tabi dar oluca daha çok kabarıyor.Birde ben normal kek ayarında pişiriyorum(fırınım da yeni yüzü hemen kızarıyor kabarıp ta ama iç pişmedi sallanıyor gibiydi(kürdanla baktım cıvıktı) bende iyice kıstım 140-125 arası biyere getirdim içi çeksin diye.Sonrada yüzü zaten kızarık fazla yanmasın diye üst rafı söndürüp birde tepsi koydum.Yüzü sıcakta çok yanmasın diye.Bu yeni fırınıma alışamadım bişiler yapıyorum böyle işte:)

ZEYNEP dedi ki...

ŞEnaycım ellerine sağlık fgerçekten harika görünüyor, ne güzel kabarmış :)
Ama hazır krema kullanmıyorum artık çok yağlı geliyor. İstersen çok lezzetli bir krema tarifi vereyim, dene eminim bir daha hazır krema kullanmazsın ;)
Kreması:
6 Kaşık şeker, 2 yumurta , ½ kg süt, 4 kaşık unu çırpın ateşe atıp kaynatın.
Koyulaşınca limon kabuğu rendesi veya vanilya ekleyip çırpın.
1 kaşık margarini içine koyup çok kuvvetli çırpın macun kıvamına gelsin
isterseniz kakao da ekleyin kremaya ama sade tadı daha çok hoşuma gidiyor bu kremanın. Muzlu krema gibi oluyor.

Şenay dedi ki...

Ben ilk kez toz pasta kreması aldım Zeynep'çim..Ama pratik olsun diye de pastalarımda kremoleyle kremşanti karışımını kullanıyordum.Öyle de çok güzel oluyor.Senin bu krema tarifine benzer bende de var evet yumurtalı krema tarifleri çok güzel oluyor ben mesela profiterolde kullanıyorum.Elmalı tatlı tarifinde de o kremam var aynı seninki gibi.750 gr süte,1 yumurta,1 bardak şeker,5-6 kaşık un,vanilya az margarin.Seninkini de denicem saol canım.

Sena Çeyiz dedi ki...

süper görünüyor, nasıl güzel kabarmış. Ellerinize sağlık.

anunturi gratuite dedi ki...

Tatar kiz anunturi gratuite Romania. Sizin sayfa guzel. Ben bayiliyorum Turk mutfagi, sizin yemeklere, senin tariflere.
Benim sitem ozel sayfa acacak ben. Pagem anunturi gratuite icin. sizin tarif calip traduge romence dil yapiyor, veriyorum benim sayfama. Romanya kizlar ogrensin turk mutfagini anunturi gratuite benden. Tesekkur ederim emekleri icin ben hep copii yapacagim senin ve baska site yemek tarifleri anunturi gratuite olarak verecegim. Multumesc din inima Turcia.

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails