RSS
Sizlere Hatay'ımızın meşhur mutfağını acizane tanıtmaya,zengin yöresel yemeklerimizin tariflerini kendi yaptıklarımla birlikte sunmaya çalışacağım...

Şekerpare

      Tarifini portakal ağacı'ndan almıştım.Çok ta güzel oldu.Tatlının resmi onunki kadar güzel olmasa da tadı güzeldi gerçekten de.Aslında üstüne ayrıca yumurta sarısı da sürülse güzel olur ama ben ayrıca 2 yumurtanın sarısını kullanmama gerekti.Beyazı da boşa gidecekti ozaman.Sevmiyorum çünki ben sadece beyazını kavurmayı kahvaltı için saklasam yani.İçindeki 2 yumurtadan da kullanmak istemedim ölçüsü değişmesin diye.


Malzemeler:


Şekerpare için:


◦1 paket margarin, oda sıcaklığında


◦1 su bardağı pudra şekeri


◦4 yemek kaşığı irmik


◦2 yemek kaşığı hindistan cevizi


◦2 yumurta


◦4 su bardağı un


◦1 paket vanilya


◦1 paket kabartma tozu




Şerbeti için:


◦3 su bardağı şeker


◦4 su bardağı su


◦yarım limonun suyu


Üzerlerine:


◦fındık içi


Şekerparelerin hazırlanması:


1. 1 paket yumuşak margarin, 1 su bardağı pudra şekeri, 4 yemek kaşığı irmik, 2 yemek kaşığı hindistan cevizi, 2 yumurta, 4 su bardağı un, 1 paket vanilya ve 1 paket kabartma tozunu karıştırarak yumuşak bir hamur elde edin. (unu her zamanki gibi azar azar ekleyin.)


2. Hamurdan kurabiye yapar gibi küçük parçalar alıp hafif düzleyin. Hepsini tepsiye dizip üzerlerine birer fındık yerleştirin.


3. Önceden ısıtılmış fırında pişirin.


Şerbetin hazırlanması:


1. 3 su bardağı şekeri ve 4 su bardağı suyu küçük bir tencerede kaynatın. Kaynadıktan 5 dakika sonra yarım limonun suyunu ekleyip kısa bir süre daha kaynatın.


2. Ateşten alıp ılıtın.


3. Şekerpareler piştiği zaman fırından çıkarıp 3 dakika bekletin. 3 dakika sonunda ılık olan şerbeti (püf noktası; şekerpareler sıcak, şerbet ılık olmalı) şekerparelerin üzerine gezdirin.


4. Tepsinin üzerine başka bir tepsi kapatıp servis yapacağınız zamana kadar bekletin.(Ben şekerparelerin üstüne şerbeti döktükten sonra kaşıkla alıp üstlerine de döktüm ek tek sonra da hepsini ters çevirdimüstü de şerbeti çeksin kuru kalmasın diye.Ama zaten kabaran fındıkları ters çevirince döküldü ben çıkardım yani.SOnra geri koydum servis yaparken üstlerine.Fırında beklettim üstünü kapatmama gerek kalmadı.)

      Diyet te yapıyorum ama yedim malesef dün 1.5 tane bugün 2 tane:)8 kilo verdim bende bu arada 2 ayı geçti diyete başlayalı.:))Ama  diyetisyene başlıcam artık:Çünki daha 11 kilo daha vermem lazım ama korkuyorum kastan vermemem lazım.Artı demirim de biraz eksilmiş.Pekmez ye dedi dr.Proteine daha ağırlık vermem lazım.Ama öyleki diyet yapınca bir taraftan kaçamakları yapıyorum (hergün 50 dak.koşu bandında yürüyorum üstüne de mekik aletiyle 300 mekik çekiyorum.)ama bazen de koşu bandından inince 1 bardak süt içmeye korkuyorum koşu bandında verdiğim kaloriyi geri almamak için.:(Bu sefer de cal.eksikliği oluyormu diye de hayıflanıyorum.Kahvaltıda 1 bardak taze sıkılmış meyve suyu içmeye korkuyorum valla.(katı meyve presi de aldım ama ne güzel.Çocuğa yapıyorum oda mızmız içmek istemiyor.Biz yemek yemek istiyoruz ama korkuyoruz kilo alacaz diye çocuğa da bişey yediremiyorum ya ona sinir oluyorum.Bugün o da hayatında ilk kez 2 tane şekerpare yedi sevindim yaaa.:)4 yaşını bitirmek üzere oluyor şehzademiz ama böyle de mızmız iştahsız.:(

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 yorum:

Miskokulu Lezzetler -Mine- dedi ki...

yemeklerin üzerine harika gider.Elinize sağlık.Sevgiler.

CEYLAN dedi ki...

hemşerim hızına yetişemiyorum.mutfakta çok hızlısın galiba.ellerine sağlık..

Şenay dedi ki...

Saol hemşoooo:))yemek yapmayı ve de yemeyi:( seviyorum...Misafir gelince böyle artık yapmadığım şeyleri denemeye karar verdim.Bildiğim şeyleri değil.Şekerpareyi 1 kez hintpare(hindistan cevizli)şeklinde yapmıştım o kadar.Fellah köftesinide hiç yapmamıştım.Burda İStanbul'da olduğumuz için misafir olsada Hatay'daki gibi olmuyor orda olsak daha fazla hiç durmam.Misafir gitsin gelsin severim yani.:)

burcu dedi ki...

merhaba
onlarca şekerpare tarifi denedikten sonra portakal ağacı son durak olmuştu benim için. gerçekten çok lezzetli oluyor bu tarifle yapılan şekerpare. ellerine sağlık.
bence biraz daha kızarabilirdi fırında, görüntü olarak aynısı olurdu.

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails