RSS
Sizlere Hatay'ımızın meşhur mutfağını acizane tanıtmaya,zengin yöresel yemeklerimizin tariflerini kendi yaptıklarımla birlikte sunmaya çalışacağım...

Fellah Köftesi


Bunu yaparken nette çok dolaştım.Portakallı kurabiye de ayrıntılı anlatmış.Çok güzel oluyor gerçekten de.Çok ta kolaymış aslında.

Malzemeler:

2 bartdak ince bulgur,
2 bardak sıcak su,(ben göz ayarı kullandım)
yarım çay bardağı irmik,
yarım çay bardağı un,
1 yumurta,
kimyon pul bilber(ben salça ve biber salçası hamuruna katmadım ama bir dahakine katarım.)

Sosu için:

5-6 domates rendesi,
2 baş biber,
4-5 diş sarımsak
maydanoz,
tuz,
biber salçası,
domates salçası,
kimyon,
karabiber.

Hazırlanışı:

2 bardak bulguru tencereye alin, uzerine 2 bardak kaynar suyu dokun ve tencerenin kapagini kapatip, 15 dakika kabarmasi icin bekleyin. Bulgur kabardiktan sonra, yoğurmaya başlayıp az az sıak su ilave edebilirsiniz.

1 cay kasigi kimyonu ilave edip, en az 15 dakika, cig kofte yogurur gibi yogurun. Yogurma islemi bittikten sonra 1/2çay bardağı irmiği ve sonrada 1/2 çay bardağı un ilave edin ve azar azar ilik su ilave ederek, kulak memesi kivamindan biraz daha kati bir hamur elde edin. Hamur, kivamina geldikten sonra, findik buyuklugunde parcalar kopartip, avucunuzda yuvalayin ve isaret parmaginizla, hafifce uzerine bastirin. Genis bir tencereye su koyun, icine biraz tuz ve 1 yemek kasigi limon suyu ekleyin ve suyu kaynatin. Su kaynadiktan sonra, hazirladiginiz koftelerin hepsini yavasca, kaynayan suya dokun ve suyun tekrar kaynamasini bekleyin. Su kaynadiktan sonra, ocagi orta isiya getirin ve 15-20 dakika, bu sekilde pisirin. Kofteler piserken sosunu hazirlayin. Sos icin  sivi yagda,  domates salcasini ,biber salçasını kavurun ve rendelenmis domatesleri ve dovulmus sarimsaklari ilave edin. Pismeye baslayinca nar eksisini ekleyin ve birkac dakika daha pisirip, ocaktan alin. Arzu ettiginiz miktar tuz, karabiber, kirmizibiber ve nane ekleyip, sosu karistirin. Kofteler pistikten sonra, suyunu suzun ve sosu koftelerin uzerine dokup, dikkatlice harmanlayin. Sosla harmanlanan kofteleri, servis tabagina alin, biraz ilidiktan sonra, nane, kirmizibiber ve kiyilmis maydanoz ile susleyip, servis yapin.(Benimki az sulu olduğu için kaselerde servis yaptım.)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 yorum:

Adsız dedi ki...

işte benim yemeğim.sarımsaklı köfte diyoruz biz..harika oluyor.bak canım istedi:))))ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

ben birde üstüne sarmısaklı yogurt dökdükten sonra sos dökerim öyle de muhteşem oluyor.ellerine saglık.

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

önceden çok sık yapardık arkadaşlarla.ne zamandır yapmıyorum.canım çekti.ellerine sağlık sevgiler.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Bayılırım,sık sık yaparım,yatılı gelirim, daha ne söyleyeyim.En sevdiğim yemeklerden biridir.Ellerine kollarına sağlık,afiyet olsun, benim içinde yiyin.Sevgilerrrrrrrrrr......

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Çok duydum bu tarifi ama hiç denemedim.Elinize sağlık.İzmirden Sevgiler.

KEYFESEYRAN dedi ki...

Eline sağlık canım bende Hataylıyım sevgiler

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails