RSS
Sizlere Hatay'ımızın meşhur mutfağını acizane tanıtmaya,zengin yöresel yemeklerimizin tariflerini kendi yaptıklarımla birlikte sunmaya çalışacağım...

Elma Tatlısı


Tarifi Kayseri Mutfağından aldım.Tarifi aynen yayınlıyorum.

Malzemeler:
5 adet sari elma
10 yemek kasigi seker
su
10 adet petibör bisküvi

Muhallebisi icin:
750 ml. süt
1 su bardagi tozsker
1 paket vanilya
3 yemek kasigi un (tepeleme)(ben 4_5kaşık koydum.)
1 yumurta
1 yemek kasigi tereyagi

İci icin:
Ceviz, tarcin

Hazirlanışı:
Öncelikle elmalari ikiye bölün cekirdek yuvalarini dikkatlice cikarin, yayvan bir tencereye acik kisimlari alta gelecek sekilde dizin her birinin üzerine 1 yemek kasigi seker dökün(ben ilk yaptığımda dökmüştüm sonraki yaptıklarımda dökmedim çünki elmaların üstüne dökülen şeker boşa gidiyor elma suyu olarak içerseniz o başka ben öyle tükettim o şekerli elma suyunu:) ) yarilarina gelecek kadar su ekleyin ve yaklasik 2-3 dakika (kaynamaya basladiktan sonra) kaynatin.Az yumuşasın çatalla kontrol edin.Çok yumuşarsa elmalar bölünür.
Bir kabin icinde ceviz ici ve biraz tarcini karistirin ve elmalarin cekirdek yerlerine doldurun bisküvi ile kapatin ve borcama bisküviler altta kalacak sekilde dizin. Muhallebi malzemelerini margarin haric pisirin ocaktan alin tereyagini ekleyin eridikten sonra elmalarin üzerine esit miktarda bosaltin. Sogumaya birakin ve hindistan cevizi ile süsleyerek servis yapin.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 yorum:

LEZİZCE dedi ki...

Tarifin yayında canım.Sevgiler.

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails